Normál vagy ajakos?
Normál vagy ajakos a targonca gumi?
Tömör gumi jellemzően kétféle létezik. A simánál (normál) egy ún. gyűrű készletet préselnek fel a gumi mellé, az biztosítja lecsúszás ellen. Újabb találmány az ajakos gumi, amikor is a gumi egyik oldalán egy kis kitüremkedést képeznek helyettesítendő a gyűrűt. Az ajakos picivel drágább, de ha gyárilag ilyennel szerelték, akkor célszerű továbbra is, mert a gyűrű készlet a gumi árának a fele is lehet
Ajakos gumi
Az ajakos gumi abban különbözik a normál kialakítású gumitól, hogy az előbbinél a gumi belső ívén van egy perem, ez az ún. ajak. A középső képen bekarikázva láthatjuk az ajak részt. Az ajakos gumit csak a megfelelő felnire lehet felszerelni. Tehát olyan felnire, amelyiken megvan az a horony, amibe az ajak bepattan. Itt a gumit a felnibe hornyába bepattanó ajak rögzíti. Ha a targoncára ajakos gumi van szerelve, célszerű ugyanazzal szerelni. Ebben az esetben lehetséges a normál gumi felszerelése is, de csak a megfelelő rögzítő karikák alkalmazásával. A rögzítő karikák ára pedig sokszor megközelíti egy új gumiabroncs árát.
Ajakos gumi felszerelve |
Ajakos gumi és felni
|
Felni horonnyal, ajakos gumihoz, |
Normál gumi
A normál guminál nincs ajak, a gumi belső íve teljesen sima.
Ezeket a gumikat vagy acélkarikával kell rögzíteni, vagy kétrészes felni esetén lehet felszerelni.
Ha egy felnire normál gumi van szerelve, akkor ugyanarra kell cserélni is. A kétrészes felnit nem lehet ajakos gumival szerelni. A karikával rögzített gumi helyett általában fel lehet szerelni az ajakos gumikat is (ehhez le kell vágni az ajakot), de a felni kialakítása olyan is lehet, hogy nem szerelhető ezekkel a gumikkal.
Tömör gumi gyűrűvel rögzítve. |
|
Felni rögzítő gyűrűkkel. Felni és rögzítő gyűrűk:
|
Kétrészes felnik (amikre csak normál szerelhető)+ normál, gyűrűs felni