Mikor cseréljük a traktor gumit?
Honnan tudja a termelő, hogy a traktor gumiabroncsokat mikor kell cserélni?
A MAXAM-tól arról, hogy mikor kell a termelőnek lecserélnie a mezőgazdasági abroncsait
Honnan tudja a termelő, hogy a traktor gumiabroncsokat mikor kell cserélni, milyen szabályokat kell betartani a maximális teljesítmény és a berendezés védelme érdekében, és miért változik az abroncs teljes átmérője kissé a gyártónként?
A mezőgazdasági ágazatban az abroncscsere ciklusát a berendezések felhasználási módja vagy a benne rejlő működési követelmények befolyásolják. Mivel a mezőgazdasági gumiabroncsokat nem közúti használatra tervezik, nincsenek szigorú szabályok annak meghatározására, hogy mikor kell feltétlenül cserélni egy abroncsot.
Az alábbiakban felsorolunk néhány általános irányelvet, amelyek segíthetnek a gazdálkodónak vagy termelőnek meghatározni a következő lépést, vagy előre tervezhetővé tenni a gumiabroncsok cseréjét. A MAXAM minden esetben azt javasolja, hogy az abroncsokat a lehető leghosszabb ideig használják, függetlenül az abroncs típusától, amennyiben az abroncs biztonságosan használható az üzemeltetési követelményeknek megfelelően, és ezáltal a legtöbb használati értéket tudja elérni az adott abroncs esetében.
Általános irányelvek gazdálkodóknak és termelőknek:
Gumiabroncs működési állapota |
Kiváltó ok |
Ajánlott megoldás |
Fokozott gumicsúszás |
A beállított gumiabroncs-nyomás nem helyes, vagy a gumiabroncs futófelületének mélysége (fokozott kopás) csökkenti a szükséges tapadást.
|
Előfordulhat, hogy a gumiabroncsok túlságosan elhasználódtak a talaj állapotához vagy a művelési körülményekhez képest. Ha a gumiabroncsok csúszási aránya meghaladja a 15%-ot, a MAXAM a gumiabroncsok cseréjét javasolja a tapadás és az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében. |
Állandó levegőszivárgás vagy levegővesztés |
Tapadás elvesztése a légszelepek nem megfelelő karbantartása vagy a gumiabroncsok kivágása miatt, ami állandó levegőveszteséget okoz. |
Az üzemi használatból eredő gumiabroncs-sérülések vagy vágások a gumiabroncs hatékony működéséhez szükséges légnyomás szivárgása miatt tovább romlanak. Ebben az esetben a MAXAM a gumiabroncsok cseréjét javasolja. |
Egyenetlen gumikopás |
Az egyenetlenül kopott gumiabroncsok vagy egy tengelyen levő abroncsok között 10%-nál nagyobb különbség a profilmélységben, a tapadás elvesztését, megnövekedett csúszást, megnövekedett üzemanyag-fogyasztást vagy a meghajtás áttételi arányait befolyásolhatják. |
A gumiabroncsok egyenetlenül kopnak, ami a tapadás elvesztéséhez vagy az üzemanyag-fogyasztás növekedéséhez vezethet, és/vagy befolyásolhatja a traktor meghajtásának áttételi arányát. A MAXAM ebben az esetben javasolja az adott tengely gumiabroncsainak cseréjét. |
Abroncs teljes átmérő különbségek |
Az egymás mellett vagy ugyanazon a tengelyen üzemelő abroncsok teljes átmérőjében 5%-nál nagyobb eltérést mutatnak, ami a tapadás elvesztéséhez, növekedett csúszáshoz vezethet, áttételi problémákat okozhat, és fokozza a talajtömörödést, mivel a terhelés a nagyobb átmérőjű gumiabroncson nagyobb lesz. |
Az abroncsátmérőket a lehető legpontosabban kell egymáshoz igazítani, hogy elkerüljük a túlzott csúszást és korlátozzuk az áttételi mechanikai problémákat. Bármikor, amikor nagyobb gumiabroncsokat használnak egy tengelyen, a tengelyterhelés a nagyobb gumiabroncsra nehezedik, ami növelheti a talajtömörödést és korlátozza a lenyomati képét (lábnyomát). A MAXAM azt javasolja, hogy lehetőleg egyidejűleg cseréljék ki az egy tengelyen lévő gumiabroncsokat, hogy korlátozzák ennek az előfordulását. |
UV deformációk vagy száraz rothadás |
A szabadban tárolt gumiabroncsok vagy berendezések sok napsütés miatti repedést/kopást eredményeznek, ami rontja a gumiabroncs egészének integritását. |
Ilyen módon tárolt abroncsok vagy gépek esetében vizsgálja meg a gumiabroncsokat, hogy nincsenek-e olyan repedések rajtuk, amelyek belső anyagokat, például vászon szövetet vagy drótokat tartalmaznak. Ha ilyen anyagok vannak a repedésben, a MAXAM javasolja a gumiabroncsok cseréjét. |
A fentiek mindegyike a szélsőséges terepmunka és/vagy rossz karbantartás/tárolás következményeinek tekinthető.
A MAXAM minden esetben a következő működési paraméterek rendszeres ellenőrzését javasolja:
-
A normál gumiabroncs-csúszás figyelése traktortípus szerint:
-
2WD traktorok = 10%-tól 15%-ig csúszási arány
-
MFWD traktorok = 8%-tól 12%-ig csúszási arány
-
4WD traktorok = 8%-tól 10%-ig csúszási arány
-
Ellenőrizze a traktor áttételi arányát az MFWD traktoroknál, és gondoskodjon arról, hogy a gumiabroncsok megfelelő átmérőjűek legyenek elől és hátul (RCI), hogy biztosítsák az MFWD típusú traktorokhoz szükséges 5:1 motoráttételt, és minimalizálják az extrém gumikopást.
-
Állítsa be a megfelelő hideg gumiabroncs nyomást a tényleges tengelyterhelés és a gumiabroncsok mérete és száma alapján.
-
Rendszeresen ellenőrizze a gumiabroncsok nyomását az adott munkaeszköznek, implementnek vagy hordott tehernek megfelelően. Ha szükséges, mérje le a gépet, hogy biztosítsa a megfelelő nyomási beállításokat a jobb kopás és teljesítmény érdekében.
-
Használja a lehető legjobb súlyeloszlást a tengelyterhelési ballaszt beállításával, kerékre szerelt súlyok vagy gumiabroncs folyékony ballaszt (nem javasolt) segítségével a húzott vagy vontatott munkaeszköznek megfelelően, a jobb gumikopás biztosítása érdekében
-
2WD traktorok súlyeloszlása: 25-30% első tengely és 75-70% hátsó tengely
-
MFWD traktorok tömegeloszlása: 40-45% első tengely és 60-55% hátsó tengely
-
4WD traktorok súlyeloszlása: 55-60% első tengely és 45-40% hátsó tengely
-
-
Rendszeresen ellenőrizze az abroncsokat sérülések, vágások, levegőveszteség, egyenetlen kopás, vagy napsütés miatti károsodás szempontjából. Szükség esetén cserélje ki a gumiabroncsokat, különösen szezonváltáskor, és amikor hosszú használat vagy tárolás után leállítja vagy épp elindítja a berendezést.
A különböző gumiabroncsgyártók által gyártott abroncsok közötti különbségek – méretek és specifikációk tekintetében – mindig azzal a ténnyel függnek össze, hogy nem minden abroncsgyártási lépés, minőség, hatékonyság vagy kontroll azonos a gyártók között. Ennek eredményeként a gyártók eljárásai és gumiabroncs-geometriája ugyanazon abroncsméretnél változni fog az iparági tűréshatárokon belül. A MAXAM ezért nem javasolja a márkák keverését a gépek tengelyein az abroncsátmérő, a teljesítmény, a tapadás miatt, hogy az egyenletesség biztosított legyen.
Minden MAXAM radiál mezőgazdasági abroncsra 8 év garancia vonatkozik, ami mutatja a MAXAM termékeibe vetett bizalmát.
Az Eugumi.hu Maxam mezőgazdasági gumiabroncs kínálata folyamatosan bővül.
Kínálatunkban továbbá teherautókhoz, targoncákhoz, kistraktorokhoz, pótkocsikhoz, kerti gépekhez, fűnyíró traktorokhoz is talál kiváló ár-érték arányú gumiabroncsokat.
Keressen minket! - www.eugumi.hu