Sailun – 20 év innováció és fejlődés
Sailun – 20 év innováció és fejlődés
A Sailun csoportot 20 évvel ezelőtt alapították Kínában. A Sailun gumiabroncs technológiai és tesztelési platformjaként indult cégcsoport jelenleg a világ 20 legnagyobb gumiabroncs-gyártója közé tartozik (2021-ben a 17. helyen áll). A Sailun Group mintegy 13 000 embert foglalkoztat, köztük tudósokat, technikusokat és mérnököket. 300 szakember kutatja a jövő gumiabroncs-generációit és dolgozik együtt a Qingdao Tudományos és Technológiai Egyetemmel a folyamatosan fejlődés érdekében. A tervezőmérnökök minden új gumiabroncsnál minőségi gumiabroncsot fejlesztenek a számítógép, készítenek a szigorú tesztelés révén, amely megfelel az ügyfelek igényeinek - valamint a környezet és az erőforrások védelmének is. Akár a gördülés ellenállásának optimalizálása, a tartósság, a jobb üzemanyag-fogyasztás vagy hogy megfeleljen az elektromobilitás kihívásainak, ez mind az innovatív anyagokról és kompozitokról szól, amelyek sikeressé teszi a Sailun márkát a gyártók és a vásárlók körében egyaránt. A két évtized alatt felhalmozott know-how-val a teljes éves kapacitás a Sailun hét high-tech gyárában több mint 80 millió autó és teherautó gumiabroncs, valamint 160 000 tonna speciális abroncs: mezőgazdasági, ipari és OTR (Maxam márka által gyártott).
A gumiabroncsgyárak közül négy ilyen Észak-Kínában található (Qingdao, Dongying, Shenyang, Weifang), és két másik Vietnamban működik. Egy másik gyár a szomszédos Kambodzsában található. A nemzetközi piacok kiszolgálása érdekében a Sailun globális elosztóhálózattal és számos logisztikai központtal rendelkezik Északon Amerika, Európa, Ausztrália és Ázsia területén. A Sailun jelenleg mintegy hétmillió gumiabroncsot ad el évente az európai piacokon és a trend emelkedőben van. „Célunk, hogy okos alternatívává legyünk a bevett márkák helyett a, különösen itt Európában, ez különleges kihívást jelent a Sailun számára” – mondta Gareth Passmore. A cél az, hogy Európa-szerte megfeleljünk a piacok kihívásainak ebben a nagy és erős iparági versenyben, hogy még több prémium minőséget kínálhassunk vonzó áron, és hogy mindig az innovációra összpontosítson abroncskínálatunk fejlesztése. E célból a kínaiak a 2021. évi nettó nyereségnek több mint 30 %-át fektetik be abroncsaik továbbfejlesztésében. A Qingdao-i Tudományos és Műszaki Egyetemmel együtt, az abroncsgyártó folyamatosan kutat és „utat tör” az új termékek érdekében.
EcoPoint3 – az innovatív technológia új mércét állít fel az abroncsok világában
A mai gumiabroncsok igazi high-tech termékek. Sok ezer munkaóra van belefektetve, mielőtt a késztermék legördül a gyártósorról. A termeléshez vezető út mindig a kutatás és fejlesztés osztály különböző állomásain keresztül vezet. Ez vonatkozik az EcoPoint3 technológiára is, amelyet mindenben új Sailun gumiabroncs termékben használni fognak a jövőben. Az EcoPoint3 gumiabroncs-technológia fejlesztése majdnem egy egész évtizedet vett igénybe, míg készen állt a sorozatgyártásra. Ez idő alatt a Sailun összegyűjtötte exkluzív know-how-ját is számos együttműködési és fejlesztési partnerségéből. Ezen kívül a Sailun fejlesztői együtt dolgoztak a gyártókkal és az ügyfelekkel új koncepciókon azt kutatva, hogy mely követelményprofilok válnak be a gyakorlatban és a mindennapi életben szerte a világban. Hosszú éveken keresztül voltak kitéve a jelenlegi új EcoPoint3 technológiás abroncsok számtalan tesztnek és szimulációnak különféle vezetési helyzetekben.2011 végén a Sailun megalapította az EVE Gumikutató Intézetet Az Országos Gumi- és Abroncsmérnöki Technológiai Kutatóközpont kezdetét jelentette a mai EcoPoint3 technológiának.
Közel két év alapkutatás után. A folyadékfázisú keverés területén a Sailun 2013-ban hivatalosan is benyújtotta az elsőt a számos szabadalom közül. A következő évben a Sailun megkezdte a folyadékfázisú keverési technológia iparosítását. 2016 márciusában a "Tire Technology International" szakmai folyóirat először számolt be az akkori fejlesztési állapotról, és dicsérte a Sailun folyadékfázisú keverési technológiáját, amit ma EcoPoint3 technológiaként ismerünk, mint "folyékony arany". 2018. áprilisban, a Sailun Group Dongying-i gyártósoráról legördült az első EcoPoint3-mal készült gumiabroncs. Az EcoPoint3 abroncs ezután 2019-ben debütált először az OE piacon járműveken a közép- és felsőkategóriás gumiabroncsok szegmensében. Ez a 245/70R17 abroncsméret volt, kizárólag a BAIC Off-Roader BJ40 City Edition modellekhez. Ugyanebben az évben a 205/55ZR16 méretű EcoPoint3 gumiabroncsot az IDIADA kiterjedt minőségügyii teszteknek vetették alá.
A szakértők tanúsítják az EcoPoint3 gumiabroncs meggyőző tulajdonságait a gördülési ellenállás tekintetében és a nedves tapadás területén. 2019 végén a Sailun gumiabroncsgyártó National Rubber & Tire Engineering Technology Research központja stratégiai együttműködésbe lép a személygépkocsik és teherautógyártó China FAW Group-al (személygépkocsik, közepes és nehéz buszok és teherautók), és új kutató-fejlesztő laboratóriumot hoztak létre. A közös cél a nagy teljesítményű gumiabroncsok bővítése és alkalmazása.
A gumiabroncsok sorozatgyártása az új EcoPoint3 gumitechnológián alapult 2020 közepén 300 000 tonna célkapacitással. 2021 májusában tesztelték az EcoPoint3 abroncsokat az IDIADA nemzetközi tesztközpontban Spanyolországban, ahol a legmagasabb pontszámot érte el gördülési ellenállás és nedves tapadás területén, így elnyerte az EU gumiabroncs-címke A osztályú minőségi pecsétjét. 2021 végén a nemzetközileg független tesztelő, ellenőrző és tanúsító TÜV Rheinland cég közzétette az első teszteredményeket az üzemanyag-fogyasztásról, ahol a "Energy Saving Pioneer" díjat nyerte el a Sailun Group az új, zöld EcoPoint3 technológián alapuló gumiabroncs-generációja a kiváló üzemanyag-fogyasztási adataik miatt.
A jövőben a virtuális gumiabroncs-fejlesztés is fontos szerepet kap a Sailun-nál, különösen azért, mert óriási innovációs potenciált kínál – különösen az alternatív meghajtási formákhoz, például elektromobilitáshoz fejlesztendő gumiabroncsok terén.
Az új technológiával készült abroncsok a Sailun gyártmányait az élvonalba repítik teljesítmény és ellenállóképesség tekintetében.
Eddig személy és bizonyos targonca abroncsok esetében került bevezetésre az új technológia, de a közeljövőben elérhetőek lesznek a teherautóknál is.