DLG jóváhagyás a MAXAM AgriXtra XL traktor gumiknak
A MAXAM AgriXtra XL gumiabroncsai kivívták a DLG jóváhagyást a kiemelkedő teljesítményükkel.
A MAXAM Tire büszkén jelenti be, hogy AgriXtra XL,VF és a normál Radial R-1W mezőgazdasági abroncsait a Német Mezőgazdasági Társaság (DLG) független vizsgálóintézete megvizsgálta, és a Maxam termékek elnyerték a tekintélyes „DLG Approved” minőségi védjegyet.
Ez az elismerés megerősíti a MAXAM elkötelezettségét amellett, hogy nagy értékű, nagy teljesítményű gumiabroncsokat szállítson a mezőgazdasági ágazat számára.
A közelmúltban, a DLG németországi összehasonlító tesztjei során bebizonyosodott, hogy az AgriXtra XL abroncsok három kritikus előnnyel rendelkeznek a vezető versenytársakkal szemben:
Csökkentett talajtömörítés:
A szántóföldi tesztek kimutatták, hogy a MAXAM AgriXtra XL VF710/70R42 abroncsok a legkisebb, mindössze 7,3 cm-es nyommélységet 0,6 bar (9 psi) nyomás mellett érték el, ami minimális talajzavarást jelent, és javítja a talaj állapotát, egészségét.
Nagyobb üzemanyag-megtakarítás:
A laboratóriumi próbapadi tesztek kimutatták, hogy az AgriXtra XL, VF és a normál abroncsok is felülmúlták a többi márkát üzemanyag-hatékonyságban, jelentős költségmegtakarítást és környezeti előnyöket kínálva ezzel.
Megnövelt tapadás:
A gumiabroncsok a terepi teszteken nagyobb vonóerőt értek el, csökkentett csúszási arány mellett, javítva a működési hatékonyságot és a termelékenységet.
„Abroncsaink rendkívüli előnyökkel jártak az összehasonlító tesztek során, és megszerezték a DLG jóváhagyási pecsétet” – mondta Greg Gilland, a MAXAM globális mezőgazdasági részlegének alelnöke. "Ez megerősíti, hogy kiváló terméket kínálunk, amely kivételes értéket nyújt minden összehasonlító mérőszámban, versenyképesebb áron."
A Maxam AgriXtra XL mezőgazdasági gumiabroncs termékcsaládot kifejezetten nagy lóerős, nagy teljesítményű traktorokhoz és betakarítógépekhez fejlesztették ki. A VF (Very High Flexion) abroncsok akár 40%-kal nagyobb teherbírást biztosítanak, vagy 40%-kal alacsonyabb légnyomás mellett is működhetnek anélkül, hogy ez a sebesség vagy a teljesítmény rovására menne. Ez a rugalmasság lehetővé teszi a gazdálkodók számára, hogy csökkentsék a talaj tömörödését és javítsák az üzemanyag-hatékonyságot, közvetlenül hozzájárulva a termelékenység és a fenntarthatóság növekedéséhez.
„A talaj tömörödésének csökkentésével, az üzemanyag-megtakarítás növelésével és a tapadás javításával az AgriXtra XL abroncsaink segítenek a gazdálkodóknak nagyobb jövedelmezőség elérésében, miközben előmozdítják a fenntartható gazdálkodási gyakorlatokat” – tette hozzá Gilland.
A MAXAM továbbra is kamatoztatja széleskörű szakértelmét a mezőgazdasági gumiabroncs-kínálatának innovációja és bővítése érdekében. Ezek a bizonyított eredmények egyben önbizalmat adnak a mezőgazdasági gépgyártóknak, hogy a MAXAM-mal együttműködjenek, bízhatnak abban, hogy gumiabroncsaink megfelelnek és meg is haladják az iparági teljesítmény szabványokat. A vállalat elkötelezett amellett, hogy megfeleljen a modern mezőgazdaság változó igényeinek olyan termékek kifejlesztésével, amelyek javítják a teljesítményt és páratlan értéket biztosítanak.
A DLG tesztről:
A traktor gumiabroncsok tesztelésének célja a DLG tesztmodulban a mezőgazdasági gumik talajra és üzemanyag-fogyasztásra gyakorolt hatásának vizsgálata. Ennek érdekében a gumiabroncsokat megfelelő traktorokra szerelik fel, és két részterületen tesztelik.
Az 1. rész egy gyakorlati körülmények között végzett terepi teszt, a 2. rész pedig a szállítási feladat tesztje a DLG próbapadon.
1.szakasz – Terepi teszt
A teszthez a vizsgálandó gumiabroncsokat STEYR Absolut 6280 CVT-re szerelték fel. Fékező traktorként egy AGCO Fendt Vario 933-ast használtak. Ezt követően meghatározták a tengely- és abroncsterheléseket.
A méréseket megfelelő mezőgazdasági területen, összehasonlítható körülmények között végzik. A vizsgálati területeknek kellően nagynak, homogénnek, laposnak és a vizsgálatokhoz előkészítettnek kell lenniük. Ehhez dokumentálják a talaj típusát és szerkezetét, növényzetét, ha van, a tábla történetét és a vizsgálati körülményeket, például az időjárást, a talaj nedvességtartalmát és jellemzőit. A vizsgálat során a talaj nedvességtartalmát 0-30 cm mélységben mérik.
A méréseket két vontatóból álló járműszerelvénnyel végezték. Az első traktor a vizsgálandó gumikkal volt felszerelve, a hátsó traktor pedig fékező traktorként szolgált. Beépített mérőcellával ellátott hevederrel voltak összekötve. Ez lehetővé tette a szántóföldi munka szimulálását és a vonóerő/csúszás görbéinek rögzítését különböző gumiabroncs-nyomásoknál.
A beállítandó abroncsnyomásokat a gyártó által meghatározott légnyomás-táblázatokból választották ki.
Ennél a folyamatnál gondoskodni kell arról, hogy a megengedett legnagyobb kerékterheléseket ne lépjék túl.
A mérésekhez két nyomás van kiválasztva.
- Minimális megengedett abroncsnyomás 10 km/h sebességhez (terepi munka): 0,6 bar
- Átlagos guminyomás 50 km/h sebességhez: 1,3 bar
A mérési eredmények osztályozása érdekében összehasonlító teszteket végeztek a piacon elérhető referencia gumiabroncsokkal.
Az értékeléshez a következő méréseket végezték:
- Áttételi arány (megcsúszási) (%)
- Vonóerő/csúszásgörbe (kN; %)
- A kerék érintkezési felülete (cm²)
- Talajnyomás (bar)
- Nyommélység áthaladás után (cm)
- Vonóteljesítmény (kW)
- Területi teljesítmény (ha/h)
- Üzemanyag-fogyasztás (l/h)
A megcsúszást az első és a hátsó gumiabroncsok gördülési kerületéből, valamint a traktor mechanikai arányából (első tengely-hátsó tengely) számítják ki összkerékhajtás üzemmódban. Az áttételi arány ( megcsúszási) gumiabroncs gyártójától függően változhat, 0,5% és 5% között kell lennie. Az optimális értékek 1,5 % és 3,5% között vannak.
Az alábbi táblázat a kiindulási adatokat és a 0,6 bar nyomáson mért megcsúszási (áttételi) arányokat mutatja a vizsgált gumiabroncsoknál. Az A referencia gumiabroncs kivételével az összes gumiabroncs megcsúszási aránya 0,5% és 5% között volt. A MAXAM AGRIXTRA XL VF és a B, C és D referencia abroncsok az 1,5% és 3,5% közötti optimális tartományban helyezkednek el.
A gördülési kerület és a megcsúszási arány | |||||
MAXAM AGRIXTRA XL VF | Referencia gumiabroncsok A | Referencia gumiabroncsok B | Referencia gumiabroncsok C | Referencia gumiabroncsok D | |
Első tengely | VF 600/70 R 30 | VF 600/70 R 30 | VF 600/70 R 30 | 600/70 R 30 | 600/70 R 30 |
Gördülési kerület (mm) | 4.783 | 4.649 | 4.711 | 4.790 | 4.760 |
Hátsó tengely | VF 710/70 R 42 | VF 710/70 R 42 | VF 710/70 R 42 | 710/70 R 42 | 710/70 R 42 |
Gördülési kerület (mm) | 6.106 | 6.100 | 6.182 | 6.162 | 6.195 |
Megcsúszási arány IP 0,6 bar mellett (%) | 1,67 | 0,05 | 3,47 | 2,93 | 1,52 |
Az egyes abroncsok kerékérintkezési felületét a gumiabroncsok leporolásával teszik láthatóvá, majd megmérik. A gumiabroncs lenyomatának mélységét is mérik.
Az áthaladáskor keletkező talajnyomást Bolling szondákkal mérik a teszt során. Ebben a folyamatban a nyomást 10 cm, 20 cm és 40 cm mélységben mérik. A talajnyomás a talajmélység növekedésével csökken, és (állandó kerékterhelés mellett) elsősorban a gumiabroncs érintkezési felületének mérete befolyásolja. A gumiabroncs érintkezési felülete a gumiabroncs nyomásával változtatható.
Vonóerő és területi teljesítmény
A vonóerőt a vonóerőből és a menetsebességből számítják ki. Ebben a tesztben 45 kN vonóerőt állítanak be egy 3 m széles talajművelő gép szimulálására. A tapadástól (csúszástól) függően, abroncsoktól függő eltérő menetsebesség adódik.
A terepi teszten az összes vizsgált gumiabroncs átvihető vonóerejének átlagos értéke 108,7 kW volt. A MAXAM AGRIXTRA XL VF által elért 112,9 kW-os érték magasabb, mint az összes vizsgált gumiabroncs átlaga.
A területi teljesítményt (ha/h) a talajművelő gép szélességéből és az elért menetsebességből számítják. Az összes vizsgált gumiabroncs átlaga 2,6 ha/óra volt.
A tesztelt gumiabroncs-készletek közül három magasabb, három pedig alacsonyabb az átlagnál. A MAXAM AGRIXTRA XL VF érte el, a C referencia abronccsal együtt, a legmagasabb, 2,68 ha/h munkasebességet.
A MAXAM AGRIXTRA XL VF tehát 3%-kal jobb az átlagnál, és lenyűgözően 9,3%-kal jobb, mint a teszt leggyengébb versenytársa.
Üzemanyag-fogyasztás a terepi teszten
A magas munkasebesség általában alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz vezet. A teszt során az átlagos fogyasztás 0,6 bar gumiabroncsnyomás és 45 kN fékezőerő mellett 18 l/ha volt. A MAXAM AGRIXTRA XL VF fogyasztása 17,29 l/ha volt, a legalacsonyabb a vizsgált gumiabroncsok közül.
2. szakasz – Szállítási teszt a DLG próbapadon
A szállítási feladatok szimulálása érdekében méréseket végeznek a DLG futóműfékpadon. A teljes szállítási tesztútvonal két különböző útvonalszakaszból áll.
- Felfelé vezető út, amely nagy vonóerőt igényel
- Sík út, amely viszonylag kis vonóerőt tesz szükségessé
A magassági profilokat valós útvonalakon előre meghatározzák és a tesztprogramban tárolják. A teljes vontatási tömeg (traktor és pótkocsi) a traktor teljesítménykategóriájától függően 10 t-tól 40 t-ig terjed. A gumiabroncs nyomása minden abroncsnál 1,6 bar-ra van állítva. A tesztjármű helyzete a próbapadon az összehasonlító vizsgálat során nem változik, ezért az abroncscsere a futóműfékpadon történik. Minden esetben három mérési menetet hajtanak végre: a síkfutást 40 és 50 km/h sebességgel, az első mérési futást kalibrálásra használják.
A mérés során a következők kerülnek rögzítésre:
- Motor fordulatszám (rpm)
- Fajlagos üzemanyag-fogyasztás (g/kWh)
- AdBlue fogyasztás (g/kWh)
- Sebesség és időigény (kph, s)
A használt járműveknek a vizsgálat szempontjából releváns lényeges műszaki paramétereit rögzítik és dokumentálják.
Az üzemanyag-fogyasztás a szállítási feladat során a próbapadon:
Az üzemanyag-fogyasztás különbségei a szállítási feladatok során 3-4%-os különbségeket mutattak az abroncsok között.
A 40 km/órás sebességű szállítási tesztváltozatban (DLG-PowerMix) a MAXAM AGRIXTRA XL VF 397 g/kWh fajlagos üzemanyag-fogyasztást mutatott. Az 50 km/h-s változatban a MAXAM AGRIXTRA XL VF 399 g/kWh fajlagos üzemanyag-fogyasztást mutat.
Ugyanez a kép rajzolódik ki a 100 kilométerenkénti tonnánkénti üzemanyag-fogyasztás tekintetében (l/t · 100 km). A 40 km/órás változatnál az üzemanyag-fogyasztás a
A MAXAM AGRIXTRA XL VF 4,4 l/t · 100 km. Az 50 km/h-s változatnál a MAXAM AGRIXTRA XL VF üzemanyag-fogyasztása 4,44 l/t · 100 km.
A tesztelt abroncsok három VF abroncsot (Very High Flexion) és három szabványos gumit tartalmaztak. A szabványos gumiabroncsokhoz képest a VF gumiabroncs-technológia jobb erőforrás-védelmet kínál. A gumiabroncs nyomásának jelentős csökkentésével ezek az abroncstípusok lehetővé teszik a kerék érintkezési felületének növelését, ezáltal csökkentve a talajnyomást. A szabványos gumiabroncsokhoz képest a VF abroncsok akár 40%-kal kisebb nyomással is üzemeltethetők azonos terhelés mellett.
Értékelés – rövid összefoglaló
A MAXAM AGRIXTRA XL VF 710/70 R 42 és MAXAM AGRIXTRA XL VF 600/70 R 30 mezőgazdasági traktor gumiabroncs-kombináció lenyűgözően teljesített a DLG teszten. Az elért eredmények alapján a „DLG Approved” minőségi védjegyet kapta.
A hátsó tengelyen mért 3000 kg-os kerékterhelés mellett a MAXAM AGRIXTRA XL VF kerék érintkezési felülete 0,6 bar talajvédő gumiabroncsnyomás mellett 4896 cm² (vagy 3840 cm² 1,3 bar nyomáson). Ezért 0,6 bar nyomáson a MAXAM AGRIXTRA XL VF rendelkezik az egyik legnagyobb kerék érintkezési felülettel a tesztben vizsgált gumiabroncsok közül, és ennek megfelelő 0,61 kg/cm² érintkezési felületi nyomást eredményezett.
A mért talajnyomások egyértelmű összefüggést mutatnak a kerék érintkezési területe és a talajba történő behatolás mélysége között. A MAXAM AGRIXTRA XL VF 0,6 bar gumiabroncsnyomás mellett 0,2 bar talajnyomást generált 40 cm-es mért talajmélység mellett.
A 7,3 cm-es nyommélység volt a legalacsonyabb érték, amelyet 0,6 bar gumiabroncsnyomás mellett mértek.
A MAXAM AGRIXTRA XL VF 2,68 ha/h munkasebességet ért el 10 km/h sebességnél és 45 kN átlagos vonóerőt, így a legjobb eredményt nyújtja egy referencia abroncs mellett.
A MAXAM AGRIXTRA XL VF üzemanyag-fogyasztása a legalacsonyabb az összes tesztelt gumiabroncs közül a terepi teszten és a DLG futómű-fékpadon végzett szállítási teszten is.
DLG MINŐSÉGI PROFIL |
Értékelés* |
Talajvédelem |
|
Kerék érintkezési felület |
■■ |
Talajnyomás |
■■■ |
Nyomvonal mélysége |
■■■■■ |
Üzemanyag megtakarítás |
|
Szántóföldi munka |
■■■■■ |
Szállítási feladatok |
■■■■■ |
Vontatás |
|
Területi teljesítmény |
■■■■■ |
*A DLG teszt keretrendszer a következő lehetőségeket kínálja értékelési sémáiban:
■■■vagy több = megfelel, meghaladja vagy jelentősen meghaladja a meghatározott DLG szabványt, ■■= megfelel a piac törvényi követelményeinek, ■ = nem felel meg
A tesztről bővebb információt itt és itt találhat.