
Sérülések egy bányagép gumin
Hogyan lehet azonosítani a sérüléseket egy OTR (bányagép) gumiabroncson?
Az abroncsok élettartamának és termelékenységének maximalizálása érdekében létfontosságú az OTR abroncsok napi ellenőrzése. A gumiabroncsok napi ellenőrzésekor ügyeljen a következőkre:
-
A gumiabroncs külső megjelenése
-
Felnik és szelepek
-
Légnyomás
Ezenkívül az alábbiakban felsorolunk néhány főbb jelet, amelyek a munkagép gumiabroncsok megsérülésére utalnak, és megemlítjük a teendőket is.
-
Szúrások és vágások
Oka Eredménye Mit tegyünk Kis, kemény tárgy behatol a futófelületbe, az oldalfalba és a belső burkolatba. Levegővesztés és a különböző felületek szilárdságának elvesztése. Ha korán észreveszik, az abroncs általában megjavítható és visszahelyezhető. Ha a vágás túl mély, selejtezze le az abroncsot. -
Kettéválás-szétválás (amikor a felületet elválik az övtől vagy a burkolatrétegtől)
Oka Eredménye Mit tegyünk Normál nyíróerők egy vágás utáni gumiabroncsban. Ne feledje, hogy az apró vágások idővel szétválássá válhatnak A hő felhalmozódása és ennek következtében a kettéválás méretének növekedése. A korán felismert hibás gumiabroncs esetleg javítható. Ha nem észlelik korán, az abroncs selejt lesz. -
Hőleválasztás
Oka Eredménye Mit tegyünk Túlzott TMPH /tonna/mérföld/óra/
(fék felmelegedése és + terhelés)Futófelület vagy peremterület elválása. A guminak általában égett szaga van. Tartsa be a TMPH-követelményeket, és kövesse nyomon az összes terhelést. -
Fokozott kettéválás
Oka Eredménye Mit tegyünk Túlzott nyíró- és/vagy hajlítóerő a perem területén. A túlzott terhelés miatt a gumiabroncs a karima tetejére hajlik. Hőfelhalmozódás és ezt követő szétválás, de lehet, hogy a gyártó hibája. A jármű megfelelő és egyenletes terhelése. Távolítsa el a gumiabroncsot, ha az acél megjelenik. -
Ütközési hiba
Oka Eredménye Mit tegyünk Ez a sérülés általában akkor következik be, amikor a gumiabroncs erőteljesen nekiütközik egy tárgynak, például kátyúnak, járdaszegélynek vagy törmeléknek és a gumiabroncs már nem tudja elviselni. Azonnali levegőveszteség (kifújás) vagy sérült huzalok, amelyek szétválást okoznak.
Az ütközés elszakíthatja a belső huzalokat, és látható dudor vagy "buborék" képződhet az oldalfalon.Selejtezze le a gumiabroncsot, és összpontosítson a tisztítás és a megfelelő működés javítására.
Vizsgálja meg az összes gumiabroncsot további sérülések szempontjából. -
Túlzott elhajlás
Oka Eredménye Mit tegyünk Alacsony légnyomás vagy túlterhelés. A felület kifáradása, hőfáradás, repedések, béléshiba, szabálytalan kopási minták.
Ellenőrizze még egyszer a légnyomás, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megfelel a terhelésnek a megengedett maximális értékig. Ellenőrizze a felni karimáját, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megfelelő-e.
Tekintse át a szállított terheket, hogy megállapítsa, elterjedtek-e a túlterhelések. Tudatosító tréning szükséges a gépkezelőknek. -
Peremfáradás
Oka Eredménye Mit tegyünk Gyártási hiba vagy szakszerűtlen üzemeltetés. Sérülések a keréken és a peremterület lehetséges elválása.
Csökkentse a peremkenőanyag mennyiségét a gumiabroncs felszerelésekor, és végezzen kezelési oktatást. -
A károsodásnak egyéb jelei is vannak, például az úgynevezett „forgácsoló” szétválás a gyártó hibája miatt. Folytassa a gumiabroncsok használatát, és szorosan figyelje, amíg az acél meg nem jelenik.
-
Az öv szétválása
A szétválás az övek között kezdődik, és egészen a gumiabroncs válláig terjed, végül áttöri az oldalfalat. Selejtezze le az abroncsot.
-
Hidraulika olaj okozta sérülés
A beszívott olaj meglágyíthatja az abroncsot, ami korai tönkremenetelt okozhat. Tartsa tisztán a gumiabroncsot.
Az OTR gumiabroncsok költséges befektetések. A MAXAM Tire mindig azt javasolja, hogy szigorú karbantartási programot végezzenek a gumiabroncsok maximális élettartamának biztosítása érdekében.